CKS en Pink Ribbon vzw verenigen krachten voor Borstkanker Bewustzijn: Lancering 'Stronger Together' Collectie

EMBARGO 26/9

Oktober staat wereldwijd bekend als Breast Cancer Awareness Month, waarin de aandacht wordt gevestigd op bewustwording rond borstkanker. CKS en Pink Ribbon vzw bundelden dan ook hun krachten en gaven (ex-)borstkankerpatiënten en hun dierbaren de gelegenheid om het Pink Ribbon-lintje voor dit jaar te ontwerpen, dat weerspiegelt hoe ze met de diagnose en behandeling omgingen. Als eerbetoon lanceerde CKS een bijpassende capsulecollectie die met een vleugje stijl en creativiteit de aandacht vestigt op borstkanker.

Het lintje van ons allemaal

Uit tal van creatieve inzendingen werden vijf ontwerpers gekozen om hun ideeën tot leven te brengen tijdens een boeiende workshop op het CKS-hoofdkantoor. Tijdens deze betekenisvolle bijeenkomst werd al snel duidelijk dat (ex)-borstkankerpatiënten, samen met hun vrienden en naasten, zich met elkaar verbonden voelen door een gedeelde kracht en moed. Dit sentiment vormt de essentie van het Pink Ribbon-lintje, dat liefdevol wordt gedragen onder het motto 'Het lintje van ons allemaal'.

Na de workshop vertaalde de CKS in-house print designer de ideeën van de vijf ontwerpers in een lintje dat verschillende handen en gezichten weergeeft, als een symbolische uiting van deze verbondenheid.

Exclusieve CKS x Pink Ribbon collectie: ‘Stronger Together’

CKS zette een extra stap door het Pink Ribbon-lintje te complementeren met een bijpassende capsulecollectie, gedoopt als 'Stronger Together'. Deze exclusieve collectie omvat T-shirts, sweaters en hemden tot accessoires zoals petten en sokken. Elk stuk zit vol met unieke details die verwijzen naar de inspirerende tekeningen en de diepere boodschap achter het lint.

Als blijk van betrokkenheid draagt CKS bij door 15% van de opbrengst van elk item uit deze collectie te schenken aan Pink Ribbon vzw. Met deze collectie en donatie aan Pink Ribbon vzw, zet CKS zich in voor een wereld waarin kracht, moed en verbondenheid voorop staan. Samen streven we naar meer bewustzijn en steun voor degenen die getroffen zijn door borstkanker.

Het Pink Ribbon-lintje zal exclusief verkrijgbaar zijn op cks-fashion.com en in alle JBC, Mayerline en CKS-stores vanaf 26 september 2023.

De CKS x Pink Ribbon-collectie zal exclusief verkrijgbaar zijn op cks-fashion.com vanaf 26 september 2023 en in alle CKS-stores vanaf 27 september 2023.

Hierbij BTS-beelden, packshots en campagnebeelden.

Nathalie Vriends

PR manager, MMBSY