Loredana Falone ontwerpt capsulecollectie voor CKS

CKS x Wearable Stories

Voor de nieuwste samenwerking van het FW21-seizoen viel de keuze van het Belgische fashionlabel CKS onder meer op designer en entrepreneur Loredana Falone van het duurzame merk Wearable Stories. De langverwachte eco-verantwoordelijke pre-fall damescollectie is te koop vanaf 18 augustus in de CKS-winkels, op de webshop en in geselecteerde wholesalepunten.

Loredana liet in juni weten dat ze Wearable Stories verlaat, maar ze ontwierp deze collectie samen met CKS volledig volgens de principes van Wearable Stories.

De ontwerpfilosofie van de Belgische Loredana Falone ademt sustainability. En dat is ook te zien aan de conscious samenwerking met CKS. Het vrouwelijke en authentieke karakter van Wearable Stories smelt in de capsulecollectie mooi samen met de eigentijdse twist en de frivole touch van CKS.

De vlotte samenwerking tussen Falone en CKS en de mix van ideeën werd vertaald naar vrouwelijke silhouetten gemaakt in de zachtste stoffen met een fris kleurenpalet. “Deze collectie straalt optimisme uit. Het is een verlangen naar meer vrijheid. Opnieuw sociaal kunnen zijn. De capsule combineert dan ook verschillende stijlen die zich perfect lenen voor vele gelegenheden. In de collectie zit een denim capsule en knitwear capsule die perfect onderling combineerbaar zijn. Aangevuld met enkele layering pieces en jurken is deze collectie perfect om het herfstseizoen in te zetten.”

Een verrassend spel van bold shoulders, volumineuze mouwen en luxueuze basics vormen het recept voor de key pieces in je herfstgarderobe. De prefall-collab is een tijdloze en erg vrouwelijke capsulecollectie, ontworpen om lange tijd te worden gebruikt en geliefd.

Bekijk en download hier de campagnebeelden van CKS x Wearable Stories

Bekijk en download hier alle packshots van CKS x Wearable Stories